QUE ÉS EL TXI-KUNG?

QUE ÉS EL TXI-KUNG?

El ritme de vida actual fa que moltes persones visquin estressades, atabalades, de pressa i
corrents, projectades cap enfora, “a toc de xiulet”…

El Txi-kung (també escrit qi gong), que significa literalment treball energètic o
cultiu de l’energia, és un terme que serveix per a agrupar diverses tècniques
energètiques d’origen xinès, que tenen l’objectiu de fer circular correctament i de
manera fluida l’energia vital de les persones, per tal de que aquestes gaudeixin
d’un bon estat de salut i siguin capaces de viure en harmonia amb elles mateixes i
amb el món que les envolta. A l’antiga Xina, el txi-kung era també conegut amb el
nom de Tècniques de Longevitat.

Malgrat la varietat de tècniques de txi-kung que existeixen, totes elles tenen en comú que
treballen amb l’energia vital (Txi), que és el que anima l’univers i li dóna VIDA. El txi és l’energia
o força natural que omple tot l’univers. La física defineix tot allò viu en termes d’energia, la
qual assumeix sempre formes noves, no té principi ni fi, no s’esgota mai ni es destrueix.
L’ideograma xinès per descriure l’energia representa el vapor que s’eleva de la Terra per
formar els núvols del Cel. Aquesta imatge implica una relació entre la Terra i el Cel, entre allò
material i allò subtil, entre el Yin i el Yang.

El Yin i el Yang són les dues qualitats energètiques complementàries i oposades que caracteritzen cada aspecte de la realitat: nit i dia, matèria i energia, repòs i activitat, resistència i força, recolliment i obertura, interiorització i exteriorització, femení i masculí…. El Yin Yang és la representació de la natura i els seus cicles, basada en l’alternança present en
tots els fenòmens vius, a on el Yin genera el Yang i el Yang genera el Yin.

Com el Yin Yang, l’energia es converteix en matèria i la matèria en energia. Aquest fet va ser
demostrat científicament pel físic nuclear Carlo Rubia, que va rebre el Premi Nobel de la Pau
l’any 1984 en descobrir la relació matemàtica entre matèria i energia: per crear una partícula
de matèria calen mil milions de partícules d’energia (1:1.000.000.000). En certa manera, va
comprovar científicament el que els xinesos havien descobert feia més de 4.000 anys amb el
yin yang, que el yang o energia es converteix en yin o matèria, i que el yin o matèria es
transforma en yang o energia.

Tal com diu Maria Luisa Vocca (Llicenciada en Llengua i Literatura Xinesa, Professora i
Terapeuta de txi-kung a Roma), sobre la pràctica de txi-kung, “a l’inici ens retrobem en un món molt semblant al de la gimnàstica, malgrat les diferències en la manera de fer els exercicis. Tot
i així, de mica en mica que avancem en la pràctica, ens adonem que el treball és molt més
profund i eficaç del què ens pensàvem. Comencem a notar diferències a la vida quotidiana:
canvia la nostra postura, les línies de la cara es relaxen, la respiració esdevé més profunda, som capaços de seguir els pensaments sense que la ment fugi com un cavall espantat! Fins i tot la disposició mental i les reaccions als esdeveniment externs, amb el temps, varien sensiblement. No obstant això, els peus resten sempre ben plantats al terra, perquè la major part de la pràctica és feta amb el cos i en el cos…no hi ha un origen religiós a la base, però en canvi, hi ha l’observació de la Natura i la seva comprensió”
.


Malgrat que hi ha molts tipus de txi-kung diferents (el txi-kung mèdic o terapèutic, el txi-kung
taoista, el txi-kung budista, el txi-kung marcial…), tots ells tenen la finalitat d’harmonitzar
l’energia vital de les persones a través de tècniques psicofísiques que es basen en la observació de la natura i els seus cicles.

Estudis científics demostren que el txi-kung, practicat habitualment, aporta beneficis a tots
nivells:
A nivell físic, reforça l’organisme i la funcionalitat del metabolisme, promou la vitalitat, regula
el sistema nerviós, potencia el sistema immunitari i endocrí, millora el sistema cardiovascular,
afavoreix una major elasticitat muscular i reforça els ossos i les articulacions.
A nivell emocional, calma les emocions, redueix l’ansietat, confereix serenitat, centrament, i
facilita el control i la gestió de les emocions.
A nivell mental, assossega la ment, aporta una major capacitat de raonar i una major quietud
mental, reforça la memòria, afavoreix la creativitat, , i disminueix els nivells d’estrès i les
preocupacions excessives.
A nivell espiritual o existencial, desperta el sentits, potencia la relació amb l’entorn, afavoreix
la connexió amb la vida i els seus cicles, i procura alegria interna, plaer i joia de viure.

El Txi-kung és adequat per a tothom, ja que la seva pràctica és suau, dolça i agradable, té molt
poques contraindicacions i la seva dificultat és baixa.

Si desitges mantenir-te en salut, trobar pau interior, equilibrar-te, transcendir la dualitat, i
connectar-te amb la vida i els seus cicles, vine a descobrir el Txi-kung
.

Nirmal Priti.

ELS HIPOPRESSIUS, POSA’T EN FORMA RESPIRANT

ELS HIPOPRESSIUS, POSA’T EN FORMA RESPIRANT

LÍNIA DE TREBALL LOW PRESSURE FITNESS

Els hipopressius són exercici físic postural i respiratori amb múltiples beneficis pel nostre organisme i per la nostra salut emocional. A través d’unes determinades pautes posturals i respiratòries rítmiques, aconseguim allargar, estirar, donar espai i reforçar el cos d’una manera global i respectuosa, a la vegada que equilibrem el nostre estat anímic.

Els hipopressius a l’Espai Obert són impartits sota la filosofia Low Pressure Fitness (LPF) per una instructora certificada en aquesta modalitat. Aquesta línia de treball basa els hipopressius en tendències antigues de tenir cura del cos com és el ioga, combinades amb ciències més actuals com és el treball amb les fascies musculars i la neurodinàmia.

AVANTATGES DE LA PRÀCTICA DELS HIPOPRESSIUS

El caràcter integratiu dels hipopressius ens aporta un ampli ventall de beneficis per la nostra salut en general, fent-los imprescindibles en programes de recuperació post part o per la millora del rendiment esportiu.

Més concretament, ens ajuden a:

  • Millorar i alleugerir els dolors i malestars de la musculatura de l’esquena en la seva totalitat, ja sigui cervicals i lumbars.
  • Prevenir i millorar la ciàtica.
  • Prevenir i millorar disfuncionalitats del sòl pèlvic, com la incontinència urinària i prolapses vaginals.
  • Reforçar la faixa abdominal, tot reduint el perímetre de cintura.
  • Prevenir i millorar hèrnies abdominals, inguinals, de la columna, etc.
  • Recuperació post part.
  • Millorar els paràmetres respiratoris, ideal per asmàtics i esportistes.
  • Millorar l’elasticitat del diafragma.
  • Millorar el trànsit intestinal, diluïnt els episodis d’estrenyiment.
  • Dormir millor.
  • Equilibrar el sistema nerviós.
  • Gestionar els episodis d’ansietat.
  • Disminuir els dolors de la regla.
  • Potenciar el plaer en la nostra sexualitat.
  • Incrementar la consciència corporal.

PROGRAMA D’ENTRENAMENT

Els hipopressius, per la seva riquesa de moviments i sensibilitat de la seva execució, es requereix d’un aprenentatge precís, i compromís i regularitat de la seva pràctica per treure’n el màxim profit.

Per aquesta raó, s’ofereixen les següents opcions d’introducció i seguiment dels programes d’entrenament:

  • Tallers mensuals d’introducció als hipopressius.

Aquests tallers s’ofereixen un cop al mes, dirigits a les persones que els vulguin conèixer i també per assolir les bases mínimes de coneixement pràctic per poder-se introduir a les classes grupals.

  • Entrenaments personals

Ideals per aquelles persones que vulguin optimitzar el màxim la seva pràctica d’hipopressius o bé si per les teves condicions personals requereixes d’una atenció personalitzada al 100%. Amb aquesta modalitat, treballem durant 1h, one to one, adaptant el ritme i els exercicis a les teves necessitats.

També és recomanable 1 sessió d’entrenament personal abans d’introduir-te a qualsevol grup si no en tens coneixement previ.

  • Classes en grup setmanals.

Les classes en grup s’ofereixen per realitzar 1 pràctica setmanal d’hipopressius de forma regular, idealment al llarg de tot el curs de setembre fins al juny (i estiu si el grup vol seguir). Els grups estan formats per un nombre reduït de persones, per poder garantitzar la qualitat de les sessions.

Es demana compromís d’assistència, doncs només així es pot seguir el treball progressiu de l’entrenament i es poden gaudir dels resultats que ens aporten els hipopressius.

HIPOPRESSIUS PER A TOTHOM

La seva pràctica és recomanada tant per dones com per homes de gairebé totes les edats. Des de l’Espai Obert t’oferirem l’assessorament perquè trobis la millor opció per tu.

QUÈ ES NECESSITA PER LA PRÀCTICA D’HIPOPRESSIUS

Evitar menjar de forma copiosa i fer pipi abans de la classe. Roba còmoda, una tovallola per cobrir l’estoreta en la seva totalitat i una ampolla d’aigua per hidratar-te. I ganes de passar una bona estona fent salut!

Regina Carbó Alemany

Tècnica esportiva i coach emocional

Si continues utilitzant aquesta web acceptes l'ús de cookies. més informació

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Tancar